بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

پیوندها

یک کارشناس انرژی :

کاهش تنش میان ایران و آمریکا عامل اصلی کاهش قیمت نفت بوده است

خبرگزاری فارس : یک کارشناس انرژی گفت کاهش تنش میان ایران و آمریکا در خصوص مسائل هسته ای نقش مهمی در کاهش قیمت جهانی نفت طی هفته گذشته داشته است .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گلف نیوز ، یک کارشناس انرژی موسسه پترولیوم ابوظبی گفت کاهش تنش در روابط ایران و آمریکا در خصوص مسائل هسته ای نقش مهمی در کاهش قیمت جهانی نفت طی هفته گذشته داشته است .
دالتون گاریس افزود : قیمت نفت از 08/145 دلار در جمعه دو هفته پیش به کمتر از 83/128 دلار در جمعه گذشته کاهش یافته است . قیمت متوسط نفت سال گذشته به 58/75 دلار رسید . البته هنوز خیلی زود است که در خصوص ادامه روند نزولی قیمت نفت اظهار نظر کنیم . وی افزود: تحولات آتی بازار انرژی به این سوال پاسخ خواهد داد که آیا قیمت نفت به 95 تا 110 دلار در هر بشکه کاهش خواهد یافت .
وی تصریح کرد : به نظر من افزایش تنش در مساله هسته ایران طی هفته های اخیر موجب رشد 20 تا 30 دلاری قیمت نفت شده بود.
این کارشناس مسائل انرژی در ادامه گفت: قیمت نفت سبک آمریکا به هر اتفاق و واقعه بین المللی حساسیت نشان می دهد . کاهش رشد اقتصادی چین نیز تاثیر زیادی در کاهش قیمت نفت داشته است .
رشد اقتصادی چین طی شش ماه نخست امسال به کمتر از 4/10 درصد رسیده است . این رقم در مدت مشابه سال قبل به 12 درصد رسیده بود .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">