بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

پیوندها
مدیر عامل شرکت ملی حفاری خبر داد:
ورود 10 دستگاه دکل حفاری جدید به کشور در نیمه نخست سال

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ملی حفاری با اشاره به ورود 10 دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی به کشور در نیمه نخست سال جاری گفت: بدین ترتیب تعداد دکل های این شرکت به 70 دستگاه خواهد رسید.


به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری فارس، حیدر بهمنی در نشست خبری که در غرفه شرکت ملی حفاری برگزار شد گفت: این شرکت سال گذشته 186 حلقه چاه را تعمیر و تکمیل کرد که نسبت به سال 88، 50 حلقه افزایش داشته است.
وی با بیان این که سال گذشته 26 درصد متراژ حفاری چاه های احداث شده این شرکت نسبت به سال 88 افزایش یافته است، گفت: سال گذشته 13 دکل به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران اضافه شده و برنامه داریم تا نیمه نخست سال جاری 10 دستگاه دیگر دکل خشکی و دریایی خریداری کنیم که در آن صورت کل دکل های این شرکت به 70 دستگاه خواهد رسید.
بهمنی با یادآوری این که در دهه های گذشته شرکت ملی حفاری سابقه فعالیت در دریا را نداشته است، گفت: هم اکنون این شرکت سه میلیارد و 500 میلیون دلار قرارداد حفاری چاه های نفت در دریا دارد؛ این قراردادها در فازهای 17 و 18، 9 و 10 و 14 میدان گازی پارس جنوبی است.
وی با اشاره به سابقه همکاری شرکت ملی حفاری با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: هم اکنون 13 حلقه چاه اکتشافی در میدان گازی کیش با دو دستگاه دکل حفاری با پیشرفت خوبی در حال حفاری است.
بهمنی با بیان این که بر اساس برنامه چهارم 935 میلیون دلار بودجه به شرکت ملی حفاری اختصاص داده شد، گفت: تا کنون از این میزان 400 میلیون دلار آن به صورت کامل جذب شده است.
وی گردش مالی شرکت ملی حفاری ایران را سالانه یک میلیارد و 300 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان گردش مالی، از بی تاثیری تحریم های بین المللی در همه بخش های این شرکت حکایت دارد.
بهمنی از بومی سازی 16 هزار قطعه مرتبط با صنعت حفاری در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون دو دکل خشکی در شرکت فجر شیراز، دو دکل در شرکت صدرا، یک دکل در شرکت ایمن تک ساز و 7 دکل در خارج از کشور در حال ساخت است.
وی گفت: صنعت حفاری ایران هم اکنون به مرز خودکفایی 90 درصدی رسیده و تمام تلاش خود را برای افزایش رسیدن به خودکفایی کامل به کار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری تصریح کرد: شرکت ملی حفاری هم اکنون قرارداد ساخت یک دکل حفاری دریایی به ارزش 200 میلیون دلار و 6 دکل خشکی به ارزش 150 میلیون دلار با برخی از کشورهای آسیایی دارد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره پروژه های برون مرزی این شرکت گفت: تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس برای همکاری با این شرکت اعلام آمادگی کرده اند که نمونه آن چند دور مذاکره با مسئولان بلندپایه کشور عراق است.
بهمنی با اشاره به خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط و توانمندی شرکت های خصوصی فعال در بخش حفاری، هم اکنون شرایط برای واگذاری این شرکت به بخش خصوصی مناسب نیست و باید اجازه دهیم این شرکت ها به مرحله ای برسند که بتوانند وظایف خود را به طور کامل انجام دهند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پایان گفت: سود سالانه واریز شده این شرکت به خزانه کشور 400 میلیارد تومان است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">