بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

پیوندها

نوسازی و ساختمان تهران

پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۱:۳۷ ب.ظ
بررسی و شناسایی محدوده نوسانات قیمت سهام شرکت نوسازی و ساختمان تهران شرکت نوسازی ساختمان در اوایل اردیبهشت 1386 پیش بینی درآمد هر سهم خود را 318 ریال اعلام کرد و این درحالی است که مدتی قبل( اواسط دی 1385 ) پیش بینی درآمد خود را 312 ریال برآورد کرده بود...
بررسی روند

در روزهای اخیر شاهد دادوستدهای عجیب و غریب سهام شرکت نوسازی و ساختمان تهران هستیم به طوری‌که هر روز حجم قابل توجهی از سهام این شرکت معامله می‌شود. در ادامه به بررسی نمودار قیمت سهام این شرکت می‌پردازیم تا تصویری روشن تر از رفتار قیمت این سهم در آینده را ترسیم کنیم.

شرکت نوسازی ساختمان در اوایل اردیبهشت 1386 پیش بینی درآمد هر سهم خود را 318 ریال اعلام کرد و این درحالی است که مدتی قبل( اواسط دی 1385 ) پیش بینی درآمد خود را 312 ریال برآورد کرده بود.


با این حال با توجه به آخرین پیش بینی درآمد این سهم، نسبت قیمت به درآمد آن 8.67 مرتبه محاسبه می‌شود. به نظر برخی کارشناسان بازار، ثنوسا در میان گروه ساختمانی از پتانسیل بیشتری برای رشد برخوردار است. به همین دلیل محبوبیت خاصی در بین سرمایه‌گذاران ساختمانی دارد.

بررسی های انجام شده بر روی نمودار قیمت سهام این شرکت نشان از آن دارد که روند میان مدت این سهم در دامنه تقریبی 2500 تا 3000 ریال رو به جلو شده است. قیمت سهام شرکت نوسازی ساختمان ایران از آذر 1385 تا کنون در دامنه مذکور در نوسان است بطوری‌که در سطح نزدیک به 2500 ریال با حمایت و تقاضا مواجه شده و در سطح 3000 ریال با عرضه مواجه بوده است.


نوسان قیمت در کانال، حاکی از به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا در میان مدت می باشد.

به تجربه ثابت شده است که نوسان قیمت در کانال نمی تواند تا ابد ادامه یابد، به همین دلیل انتظار شکست سطح بالایی یا پایینی وجود دارد. اما بررسی ها حاکی از آن است که انتظار شکست سطح بالایی قیمت بیشتر است، زیرا حرکت در دامنه 2500 تا 3000 ریال را می توان یک آرایش کانال در نظر گرفت و همانطور که به تجربه ثابت شده است این آرایش یک آرایش ادامه دار روند محسوب می‌شود و دیگر اینکه یک موج انگیزشی قبل از آن مشهود است، بر اساس نظریه نلسون الیوت، خیزش قیمت از سطح تقریبی 1900 ریال تا 3400 ریال را می‌توان به عنوان یک موج و حرکت انگیزشی در جهت اصلی بازار در نظر گرفت .

بنابراین با توجه به بررسی های انجام شده می توان گفت که آخرین حرکت خریداران از سطح 2555 ریال آغاز شده است و چنین به نظر می‌رسد که اولین هدف قیمتی آنها سطح نزدیک به 3000 ریال باشد.

سطوح حمایت و مقاومت

سطح حمایت این سهم در دامنه بین 2500 تا 2600 ریال و سطح عرضه در دامنه بین 2800 تا 3000 ریال و سپس در 3450 ریال مشهود است . سطح عرضه مهم در دامنه 4700 تا 5000 ریال مشهود است .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">