بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

پیوندها

ظرفیت کارخانه نورد قطعات فولادی به یکصد هزارتن افزایش یافت

 

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با هدف تأسیس کارخانجات ذوب آهن و فولاد ، تولید و ساخت محصولات و لوازم فولادی درسال 1347 به ثبت رسید و یک سال بعد بهره برداری از شرکت آغاز شد.

 

شایان توجه است بازدهی این شرکت از ابتدای سال 1387 تاکنون 47/29 بوده است این در حالی است که ارزش روز این شرکت درمیان شرکتهای حاضر در صنعت 18/0 درصد می باشد . که با وجود ارزش پائین این شرکت از بازدهی بالایی برخوردار می باشد . شهرستانی مدیر مالی این شرکت درگفتگویی با خبر نگار بورس نیوز ضمن تشریح وضعیت کنونی شرکت گفت :

 

میزان زیادی از مشکلات شرکت مربوط به کمبود نقدینگی می باشد که ناشی از عدم گشایش اعتبار اسنادی وافزایش قیمت مواد اولیه می باشد .

 

وی ادامه داد واردات خاک نسوز و قطعات مورد نیاز کارخانه از دیگر مشکلات حال حاضر شرکت می باشد همچنین عدم اعطای وام از سوی بانکهای داخلی بر مشکلات موجود افزوده است .

 

شهرستانی با بیان این مطلب که سیاست گذاری های دولتی را در بخش فولاد نیز در وضع موجود بی تاثیر نمی باشد گفت : وجود سیاست های مقطعی موجب بوجود آمدن یک بازار متناوب شده است که در این بازار شاهد نوسانهای زیاد در قیمت مواد اولیه و ... هستیم . همچنین عدم حمایت اصولی از این بخش توسط وزارت صنایع و معادن نیز موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان در این بخش گردیده است .

 

وی ادامه داد در صورتی که از این صنعت همانند صنایعی مانند خودرو و سیمان و ... حمایت شود شاهد رشد روز افزون صنعت خواهیم بود .

 

مدیرمالی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در مورد برنامه های طرح های توسعه ای این شرکت به خبرنگار بورس نیوز گفت :

 

طرحهای توسعه ای قبلی شرکت هم اکنون 100 درصد به بهره برداری رسیده است که با بهره برداری از آن ظرفیت نورد کارخانه از 50 هزار تن به 100 هزار تن در سال افزایش یافته است و همچنین ظرفیت ذوب کارخانه نیز از 20 هزار تن فولاد به 50 هزار تن درسال رسیده است .

 

وی در پایان دلیل اعمال افزایش سرمایه شرکت را بهبود کیفیت تولید و تکمیل طرحهای قبلی اعلام کرد و ادامه داد : با توجه به حضور رقبای جدی و بزرگ در این زمینه مانند فولاد مبارکه ، شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در حال حاضر برنامه ای برای صادرات محصولات شرکت در دستورکار نداریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">