بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

پیوندها

شاخص کل بورس # crude oil

يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۲ ب.ظ
شاخص کل بورس # crude oil

crude oil

آیا اینبار نفت تصمیم داره کفی پایینتر از کف بحران سال 2009 که در محدوده 32 دلار زده بود بزنه ؟!!! ایا نفت برای همیشه با تارگتهای بالای 100 دلار خداحافظی کرد ؟!!! در زیر به بررسی روند تکنیکالی نفت از منظر الیوت -فیبوناچی - الگوهای هارمونیک و الگوی مثلث چند ساله میپردازیم.

همانطور که در چارت مشخص کردم بعد از 4 سال نفت موفق شده ضلع پایینی مثلث در محدوده 88 دلار رو به سمت پایین بشکنه و تا فیب 61.8 درصد موج صعودی 32.40 - 114.80 واقع در محدوده 63.88 کمتر از چند هفته کاهش پیدا کنه که تارگت نزولی 64 دلار رو حدود دو هفته قبل در محدوده 76 در چارتی که گذاشته بودم صادر کرده بودم ... از منظر الیوت بنده شخصا اعتقاد دارم تمام نزول نفت اصلاح روند صعودیه بزرگی بوده که در سالهای گذشته داشته و این نزول رو در قالب امواج ABC بزرگ (5) از ((5)) انجام داده و همانطور که در ایمیج مشخص کردم در حال حاضر در ریزموجهای موج B بزرگ قرار داریم که بعد از اصلاحات لازم ریز موج ((c)) میتونه تا محدوده 51 دلار برابر با فیب 76.4 و نهایتا 48 دلار ریزش داشته باشه و با تکمیل B بزرگ باید شاهد شروع C بزرگ صعودی با اهداف بالای 100 دلار در بلند مدت (تا اواسط 2015 تثبیت چند ماهه در محدوده 70- 80 و تا اواخر 2015 اوایل 2016 صعود به بالای 100 دلار) باشیم ...
نکته : محدوده حمایتی قوی برای جلوگیری موقت از ریزش و اصلاح رو به بالا فیبو 61.8 واقع در محدوده 63.88 (LOW 63.70) و بعد از اون محدوده 56-58 دلار که همپوشانی فیبو فن و کف چنگال اندروز هست ...
نکته : شکست کف بحران 2009 واقع در محدوده 32 تمام تارگتهای صعودی در سال اینده رو بی اعتبار خواهد کرد.

 

شاخص کل بورس

روز تمدید مذاکرات روی سایت عرض کردم مجددا عرض میکنم با توجه به تمدید مذاکرات و رفتار هیجانی که در مارکت به دلایل مختلف اعم از تمدید مذاکرات نزدیک شدن به تایم ارائه لایحه بودجه ریزش نفت و ... پیش اومده فعلا هیچ سهمی خرید جدید نداره و توصیه میکنم تا زمانی مارکت متعادل نشده حداقل سرمایه جدید وارد بورس نکنید ... تذکرات لازم رو قبل از 3 اذر دادم یا قبل از 3 اذر خروج کامل بزنید یا اگر میمونید فقط و فقط با سهمی که بنیاد خوب و اینده داره بمونید که حداقل اگر کل مارکت ریزشی شد دو تا مجمع باهاش بمونی ضررت جبران شه اما سهمی که با سفته بازی بادش کردند اگر بریزه اینکه بعدا برگرده به قیمت قبلی یا نه با خداست ... اما در مورد تکنیکال شاخص ...

 

شاخص از کانال صعودی کوتاه مدتی که ساخته بود خارج شده تنها امید شاخص میتونه فیبو 78.6 موج بزرگ واقع در محدوده 71600 باشه که در حال حاضر کندل قیمتی تا این محدوده نزول داشته و در صورت تثبیت روزانه زیر این فیب ریزش تا خط رف مانتلی واقع در محدوده 71200 سپس کف قبلی 70273 ادامه خواهد داشت ... اگر مارکت جهانی بود با شکست 71600 قطعا سیگنال فروش صادر میشد اما با توجه به رفتارهای هیجانی متاثر از عواملی چون (لایحه بودجه ... ریزش نفت ... تمدید مذاکرات) میشه شکست کف قبلی 70273 رو ملاک تصمیمگیری قرار داد ... با همه این تفاسیر توصیه دارم تا زمانی کندل برگشتی قوی دال بر اتمام اصلاح از روی دو حمایتی که دادم مشاهده نشده حداقل سرمایه جدید وارد بورس نکنید ... شکست کف قبلی 70273 یعنی سلام بر محدوده 68400 - 67700 که در اون محدوده با توجه به تشکیل الگوی crab میشه انتظار صعود تا محدوده 74000 رو در میان مدت داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">