بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

پیوندها

توسعه معادن فلزات

سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۵۱ ق.ظ


نگاهی بلندمدت

پس از تصویب افزایش سرمایهء 100 درصدی شرکت در سال 83 و اعمال آن در سرمایهء شرکت، شاهد ریزش‌های نسبتا شدیدی در قیمت بودیم. به طوری که با بازگشایی روی قیمت 420 تومان، یک رالی نزولی آغاز شد و قیمت تا حوالی 200 تومان نیز کاهش یافت. (بیش از 100 درصد نزول)

ولی از اوایل تابستان سال گذشته بازار به سهم توجه نشان داد و با زیاد شدن ناگهانی حجم معاملات، ماه‌ها به طور متوالی شاهد صفوف خرید ومعادن بودیم که این امر به رشد قیمت تا حوالی 450 تومان طی کم‌تر از 9 ماه منتج شد.

ولی مدتی است که جو بازار روی این سهم هم تاثیر گذاشته و باعث شده که شاهد ریزش منطقی قیمت پس از مدتی صعود باشیم.

بررسی از دیدگاه الیوت

هم‌اکنون در موج C هستیم. یعنی انتظار برای بازگشت روند صعودی!

همان‌طور که در نمودار شاهد هستیم موج A در زمان کوتاهی شکل گرفت و به سرعت مقدار زیادی از رشد قیمت را اصلاح کرد. به همین دلیل احتمال این‌که موج C از کف موج A پایین‌تر نیاید زیاد است. این پدیده که کوتاه‌شدگی نام دارد در مواقعی رخ می‌دهد که الگویی زودتر از موعد مقرر به هدفش برسد.

بررسی الگوهای موجود

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین الگوهایی که در نمودار ومعادن دیده شده بود سر و شانه معکوسی بود که طی یک سال گذشته شکل گرفته بود.

به دلیل سپری شدن زمان زیادی برای تشکیل شانهء سمت راست و همچنین همراهی نکردن حجم معاملات با روند قیمت سهم برای تکمیل الگو، شخصا اعتباری برای این الگو قائل نیستم و آن را یک الگوی شکست خورده می‌دانم.

ولی الگویی که در شکل نشان داده شده است (کانال نزولی) الگویی است که فعلا دارای اعتبار بوده و به دلیل برخورد‌های متعدد با خط کانال قوی است. عرض کانال 30 تومان است. با بررسی حجم معاملات متوجه می‌شویم که در رالی‌های صعودی حجم معاملات افزایش یافته و در رالی‌های نزولی بالعکس!

اگر بخواهیم به بررسی هدف این الگو بپردازیم باید این‌گونه بیان کنیم که در صورت شکستن سقف کانال و اتمام روند نزولی حداقل هدف الگو 390 تومان است و در صورت شکسته شدن کف کانال باید به انتظار 320 تومان بنشینیم.

بررسی خطوط حمایت و مقاومت

حمایت:

محدودهء 330 الی 340 (همپوشانی خط حمایت و سطح 50 درصد فیبو)

مقاومت:

خط روند نزولی! 3600 الی 370 تومان)

سطح محکم و تاریخی 400 تومان 4055 تومان)

فتح قلهء پیشین خود 4500 تومان)

جمع‌بندی تحلیل تکنیکی

با توجه به نشانه‌های مثبتی که در اندیکاتور‌ها دیده می‌شود، امید‌ها نسبت به شروع موج سه در ماه‌های آتی که موجی پیش رو خواهد بود زیاد شده است.

البته برای سرمایه‌گذاران عزیز پیشنهاد می‌شود اجازه دهند تا تکلیف آیندهء سهم مشخص شود(شروع موج سه یا ادامهء حرکت در کانال نزولی)، تا بتوانند با ریسک کم‌تری در معاملات خود مواجه شوند
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۳/۰۱

نظرات  (۱)

۰۱ خرداد ۸۶ ، ۰۵:۱۴ ΩΩΩΩ\Ω/ΩΩΩΩ
ΩΩΩ سلام دوست من ΩΩΩ

میخوایید دوستتون و خودتون انتخاب کنید؟؟؟

با هر مشخصاتی که میخوایید؟؟

به دیدنش می ارزه

اولین و بزرگترین سایت دوستیابی علمی

یه تست روانشناسی هم بعد از عضویت براتون ایمیل میشه.

http://www.aftab-mahtab.com

http://www.padeshahedarya.blogfa.com

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">