اهم اهداف و برنامههای سال 1386 شرکت بورس
شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰۲:۲۵ ق.ظ
اهم اهداف و برنامههای سال 1386
با عنایت به سیاستهای کلی قانون بازار اوراق بهادار در چارچوب اساسنامه شرکت و سایر قوانین و مقررات، اهم برنامهها و خط مشیهای سال 1386 هیاتمدیره به تفکیک هر یک از بخشها به شرح زیر است:
عملیات بازار:
1 - ارتقای سلامت بازار سرمایه (بر مبنای اصولی IOSCO).
2 - پذیرش و معامله حداقل یک ابزار مالی جدید (صکوک) در بورس اوراق بهادار.
3 - تلاش در جهت افزایش ارزش بازار به میزان 50درصد.
4 - جذب سرمایهگذاران و سهامداران جدید در بازار سرمایه.
5 - افزایش گردش معاملات حداقل به میزان 20درصد.
6 - برگزاری همایش و سمینار در جهت توسعه بازار سرمایه.
7 - ایجاد تغییرات لازم در حجم مبنای شرکتها و رفع گرههای معاملاتی اوراق پذیرفته شده.
8 - پیگیری در زمینه اعطای تسهیلات مالی برای خریداران سهام.
9 - انجام مطالعات امکانسنجی برای ایجاد بورس بینالمللی اوراق بهادار در کیش.
10 - تدوین مقررات و چارچوب اجرایی برای راهاندازی OTC.
11 - تدوین دستورالعملهای مرتبط با اوراق بهادار.
12 - بازنگری نحوه محاسبه شاخصهای موجود و طراحی شاخصهای جدید بورس با تاکید بر استانداردهای جهانی از جمله احتساب سهام شناور آزاد.
امور اعضا و تالارهای منطقهای:
1 - افزایش تالارهای اختصاصی در تهران و شهرستانها.
2 - واگذاری حداقل دو تالار منطقهای به کارگزاران از طریق ایجاد مشوقهای مناسب (تالارهای مشارکتی و تالارهای عمومی کارگزاران).
3 - تدوین شرایط پذیرش اعضا، آییننامه تخلفات و سایر دستورالعملهای مورد نیاز.
4 - تهیه بانکهای اطلاعات اعضا.
5 - اتخاذ تدابیر لازم در جهت تعدیل کاهش هزینههای عملیاتی تالارهای منطقهای.
امور مالی:
1 - کسب 20درصد بازدهی (30میلیارد ریال سود خالص) برای سهامدران.
2 - تجزیه و تحلیل ارزش فرآیندها و پیادهسازی سیستم مدیریت هزینه.
منابع انسانی
1 - جذب کارشناسان مجرب مورد نیاز با تحویل دیگر وظایف و مسوولیتها از سازمان.
2 - استقرار سیستم یکپارچه مدیریت و برنامهریزی نیروی انسانی شامل تعیین مسیرهای شغلی کارکنان، تعیین نحوه ارتقا و برنامههای جذب و تعدیل نیروی انسانی.
3 - استقرار سیستم برنامهریزی آموزشی کارکنان، شامل نیازسنجی، تعیین تقویم آموزشی و سنجش
اثر بخشی دورههای آموزشی.
4 - استقرار سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان، شامل تهیه دستورالعمل، تجزیه و تحلیل عملکردها، تعیین شاخصهای ارزیابی.
5 - استقرار سیستم مدیریت مشارکتی شامل پیشنهادها و نظام اصلاح و بهبود مستمر.
6 - پیادهسازی و استقرار مدلهای تعالی سازمانی و سیستمهای مدیریت کیفیت.
با عنایت به سیاستهای کلی قانون بازار اوراق بهادار در چارچوب اساسنامه شرکت و سایر قوانین و مقررات، اهم برنامهها و خط مشیهای سال 1386 هیاتمدیره به تفکیک هر یک از بخشها به شرح زیر است:
عملیات بازار:
1 - ارتقای سلامت بازار سرمایه (بر مبنای اصولی IOSCO).
2 - پذیرش و معامله حداقل یک ابزار مالی جدید (صکوک) در بورس اوراق بهادار.
3 - تلاش در جهت افزایش ارزش بازار به میزان 50درصد.
4 - جذب سرمایهگذاران و سهامداران جدید در بازار سرمایه.
5 - افزایش گردش معاملات حداقل به میزان 20درصد.
6 - برگزاری همایش و سمینار در جهت توسعه بازار سرمایه.
7 - ایجاد تغییرات لازم در حجم مبنای شرکتها و رفع گرههای معاملاتی اوراق پذیرفته شده.
8 - پیگیری در زمینه اعطای تسهیلات مالی برای خریداران سهام.
9 - انجام مطالعات امکانسنجی برای ایجاد بورس بینالمللی اوراق بهادار در کیش.
10 - تدوین مقررات و چارچوب اجرایی برای راهاندازی OTC.
11 - تدوین دستورالعملهای مرتبط با اوراق بهادار.
12 - بازنگری نحوه محاسبه شاخصهای موجود و طراحی شاخصهای جدید بورس با تاکید بر استانداردهای جهانی از جمله احتساب سهام شناور آزاد.
امور اعضا و تالارهای منطقهای:
1 - افزایش تالارهای اختصاصی در تهران و شهرستانها.
2 - واگذاری حداقل دو تالار منطقهای به کارگزاران از طریق ایجاد مشوقهای مناسب (تالارهای مشارکتی و تالارهای عمومی کارگزاران).
3 - تدوین شرایط پذیرش اعضا، آییننامه تخلفات و سایر دستورالعملهای مورد نیاز.
4 - تهیه بانکهای اطلاعات اعضا.
5 - اتخاذ تدابیر لازم در جهت تعدیل کاهش هزینههای عملیاتی تالارهای منطقهای.
امور مالی:
1 - کسب 20درصد بازدهی (30میلیارد ریال سود خالص) برای سهامدران.
2 - تجزیه و تحلیل ارزش فرآیندها و پیادهسازی سیستم مدیریت هزینه.
منابع انسانی
1 - جذب کارشناسان مجرب مورد نیاز با تحویل دیگر وظایف و مسوولیتها از سازمان.
2 - استقرار سیستم یکپارچه مدیریت و برنامهریزی نیروی انسانی شامل تعیین مسیرهای شغلی کارکنان، تعیین نحوه ارتقا و برنامههای جذب و تعدیل نیروی انسانی.
3 - استقرار سیستم برنامهریزی آموزشی کارکنان، شامل نیازسنجی، تعیین تقویم آموزشی و سنجش
اثر بخشی دورههای آموزشی.
4 - استقرار سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان، شامل تهیه دستورالعمل، تجزیه و تحلیل عملکردها، تعیین شاخصهای ارزیابی.
5 - استقرار سیستم مدیریت مشارکتی شامل پیشنهادها و نظام اصلاح و بهبود مستمر.
6 - پیادهسازی و استقرار مدلهای تعالی سازمانی و سیستمهای مدیریت کیفیت.
۸۶/۰۴/۲۳
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.