بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

بورس ایران

دست نوشته و یادداشتهای بورسی من

پیوندها
مدیرعامل گروه صنعتی سدید گفت: پیش‌بینی‌های سال 87 را محقق خواهیم کرد.

محمد مهدی طوفانی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی‌بر اینکه چرا شرکت در نیمه اول امسال نتوانسته درآمد حاصل از فروش و سود ناخالص خود را پوشش دهد؟ افزود: شرکت گاز طی این مدت در پرداخت مطالبات ما دچار مشکل بود.
وی ادامه داد: به‌رغم اینکه ما قرارداد بسته بودیم و جنس را تحویل داده بودیم و باید در مقابل آن پول دریافت می‌کردیم اما به دلیل مشکلات کارفرما یعنی شرکت گاز در زمینه فاینانس، ما نیز با مشکل مواجه شدیم.
طوفانی‌نژاد با اشاره به اینکه عمده طلب شرکت در نیمه اول سال از طریق LC داخلی وصول شد، اضافه کرد: با وجود اینکه تا قبل از این نتوانسته بودیم از ظرفیت‌های تولیدی خود به طور کامل استفاده کنیم اما پس از وصول مطالبات، ورق موردنیاز را حتی برای 4ماه ابتدایی سال آینده تامین کردیم.
به گفته وی، در حال حاضر کارخانه تهران در دو نوبت 24ساعته و کارخانه ماهشهر در دو نوبت 10ساعته مشغول به کار هستند.
طوفانی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: گروه صنعتی سدید و شرکت‌های لوله‌سازان هم‌اکنون بیش از یک میلیارد یورو سفارش کار در دست اجرا دارند.
وی افزود: شرکت‌های تحت پوشش این گروه از ابتدای سال جاری تاکنون در مناقصه‌های بین‌المللی و داخلی به میزان یک میلیارد و 159میلیون یورو سفارش تولید و پیمانکاری دریافت کرده‌اند. به گفته وی بالغ بر 350میلیون یورو از این رقم قراردادهای پروژه‌ای در دست اجرا است و 809 میلیون یورو مربوط به قراردادهای تولید لوله‌های قطور انتقال گاز است.
طوفانی‌نژاد ادامه داد: فروش تحقق یافته شش‌ ماه اول سال جاری گروه صنعتی سدید دو هزار و 250 میلیارد ریال بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در شش ماه دوم امسال به 3هزار میلیارد ریال افزایش یابد. وی میزان فروش تحقق یافته در شش ماه اول را 75درصد ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود، فروش سال 1387 این گروه به 6هزار و 500میلیارد ریال برسد.
وی میزان تولید لوله‌های قطور در نیمه اول سال گذشته در گروه سدید را بالغ بر 112هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه تولید لوله‌های قطور در نیمه اول امسال 155هزار تن پیش‌بینی شده بود که از این میزان 80درصد یعنی 125هزار تن محقق شد.
وی همچنین برنامه تولید لوله‌های قطور در سال جاری را بیش از 310هزار تن اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم به‌طور صد درصد محقق شود.
طوفانی‌نژاد حضور جدی در مزایده‌های واگذاری سهام شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی را از دیگر برنامه‌های گروه صنعتی سدید عنوان کرد و افزود: این گروه در کمتر از یکسال گذشته به رغم مشکلات نقدینگی، موفق به خرید 45درصد از سهام شرکت فولاد گسترش، 95درصد سهام شرکت تولید پمپ و توربین‌های بزرگ صنعتی (پتکو) و 38درصد سهام شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها شد. به گفته وی، این امر علاوه بر افزایش توان تکنولوژیکی، تاثیر خوبی بر تقویت پرتفوی سهام گروه خواهد داشت. وی همچنین پیش‌بینی سود هر سهم گروه صنعتی سدید در سال جاری را 510 ریال پیش‌بینی کرد.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون گروه صنعتی سدید و شرکت‌های لوله‌ساز آن در چندین مناقصه به ارزش دو میلیارد و 256میلیون یورو شرکت کرده‌اند که 5/1میلیارد یورو از این رقم مربوط به پروژه‌های پیمانکاری و 756میلیون یورو تولید لوله‌های قطور فولادی است.
مدیرعامل گروه صنعتی سدید در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره علل افزایش هزینه‌های مالی شرکت تصریح کرد: طرف خارجی شرکت بسیار منظم است و ما باید در زمان تعیین شده LC باز کرده و سرمایه در گردش را تامین کنیم. این در حالی است که کارفرما بدون اینکه درگیر چنین مسائلی باشد، مشکلات خود را به ما منتقل می‌کند و همین امر به بالا رفتن هزینه‌های مالی شرکت می‌انجامد.
مدیرعامل گروه صنعتی سدید در پایان درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: با اینکه سدید برای واردات خود مجبور به پرداخت 3درصد ارزش افزوده است اما شرکت گاز به دلیل اینکه قراردادها را با قیمت نهایی بسته، لحاظ این درصد را در پرداخت‌ها قبول نمی‌کند.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه دولت، شرکت‌های دولتی مجبور به پذیرش درصد مالیات مزبور هستند و در نهایت در این مساله باید به نتیجه رسید.

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=129779
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۸/۱۲

نظرات  (۱)

۱۲ آبان ۸۷ ، ۰۴:۵۷ جواد شیردل
وضعیت فولاد مبارکه را چه پیش بینی می کنید ؟

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">